måndag, april 25

Måndag

Måndag (en försenad söndag, kan man väl säga?) och det återstår 4 arbetsdagar sedan är det helg igen. Underbart! Mindre underbart är att jag endast har 31 dagar kvar på mitt nuvarande jobb innan jag ska sluta, och jag har inte fått tag på någon ny tjänst ännu. Paniken växer, man känner sig mer och mer ensam och saknaden efter Patrik blir bara större och större. Jag har sökt totalt 14 jobb, varav jag har fått 3 negativa besked, 1 är under bearbetning och resterande har inte hört av sig ens - det är så fruktansvärt dåligt. Jag blir mer och mer irriterad och hoppet försvinner en gnutta för var dag som går. Parallellt med detta så ska man kämpa & kämpa, mer & mer... Jag orkar inte!

Idag fick jag det bekräftat att Patrik ska ut och patrullera x antal dagar, vilket betyder att vi inte kan prata med varandra under några dagars tid nu. Jag håller mina tummar & tår över att han tar hand om sig ordentligt, och är försiktig! Jag har en dålig magkänsla just nu.. Inte alls bra. Oron växer, ständig huvudvärk, magont och koncentrationssvårigheter. Nåväl, han är den duktigaste soldaten (enligt mig) med bra kompetens. Han kommer klara allt galant och fint!

Jag skulle börja med min lilla diet idag, men det har jag heller inte gjort, suck. Jag har inte ens hunnit handla. Städa har jag dock fått gjort, t.o.m stor städning idag. Nu är lägenheten skinande ren, jag likaså.

Nu ska jag sluta fundera så mycket och fortsätta se på filmen som går på TV4 - Monster till svärmor. Jag älskar den filmen!

Sov så gott.

Inga kommentarer: