måndag, april 18

En bra helg!

Då var det måndag igen och det har gått ännu 3-4 dagar sedan jag bloggade senast. Jag var väldigt flitig ett tag, men nu går det bara utför känns det som. Nej, jag säger det igen: Jag får ta och skärpa mig!

Helgen har varit väldigt bra, trots den dåliga torsdagen och den fina begravningen på fredag förmiddag! När jag kom hem så cyklade jag hem till svärföräldrarna en sväng för att mysa, snacka lite skit, kika på dokumentären (som gick förra onsdagen) och bara njuta av deras sällskap. Och det blev den bästa fredagkväll på väldigt länge. Det blev nämligen inget kikande på dokumentären utan istället ringde deras granne (där Patriks pappa Peter redan var) och bjöd in mig och Patriks mamma, Eva. Efter många om och men så begav vi oss in till deras kära granne. Vi möts i dörren av en VÄLDIGT glad granne! Båda han och Peter var allt bra i gasen. Men oj vad roligt och trevligt vi hade det! När Peter kände att han hade fått nog så smet han in till sig och hoppade in i duschen, jag och Eva kom efter några minuter för att påbörja middagen - Laxgryta m pasta, och det blev en rolig middagslagning.. Allt gick jätte bra till vi kom till pepparroten. I receptet stod det att man skulle smaka av med 3/4 dl pepparrot. Dock hade lilla söta Eva läst fel och smaksatt grytan med 3/4 av en hel pepparrot. Resultat blev inte en laxgryta utan en pepparrotsgryta! Det var så starkt att vi satt och svettades. Jag tror dock Peter behövde det med tanke på han alkoholintag den kvällen, fniss :) En jätte mysig kväll, men den är inte slut än..

När klockan blev mycket var det dags för mig att bege mig hemåt. Det var otroligt kallt ute så jag blev erbjuden att få låna bilen av Eva & Peter. När jag väl hade parkerat bilen i garaget och promenerat hemåt så får jag ett sms precis när jag skulle öppna porten. Det var sms från min granne SÅ. Hon ville att jag skulle hänga med ut en sväng, jag var dock inte vidare sugen på det med tanke på att jag skulle upp kl 6.00 på morgonen och spela volleybollturnering hela lördagen. Men efter lite övertalning så sprang jag upp till mig och bytade om till ok-kläder. Halsade ett glas vin (jag hade inte mer tid på mig eftersom hennes andra vänner hade tydligen jätte bråttom ut). Men det glaset räckte mer än väl för mig!!
När vi väl var ute så träffade jag på FS. Och herre min Gud vad längesen vi sågs sist, och vad roligt vi hade det. Puh! Vi dansade, distraherade CS lite grann, snackade skit (han stod för snacket, om alla sina brudar) och hade det med andra ord väldigt trevligt! Mitt sunt förnuft tog mer och mer plats och till slut så tog jag mig i kragen och vandrade hemåt så att jag fick lite skönhetssömn inför morgondagens turnering. Att vandra hem, själv, är inget jag rekommenderar. Det var en aning läskigt! Av med kläder och smink och på med nattikläderna och täcket. Hej John Blund, nu ska du på all min uppmärksamhet!

Upp igen kl 6.00. Katta tvätt, på med lite smink för att dölja min zombielook, packa väskan och sedan iväg till centrum för att bli upphämtad av resten av laget. Tekaka och mjölkchoklad blev min frukost, vilket jag klarade mig långt på. Från kl 9.00 till 16.30 var det volleyboll non stop. En helt underbar volleybolldag! Jag spelade sjukt bra, och jag är jätte nöjd med min prestation. Min bästa på väldigt länge! Mina lagkamrater berömde mig, och jag kände att det verkligen kom från deras hjärtan. Underbart! Jag är så glad!

Väl hemma så blev det bestämt att vi skulle ha en liten filmkväll - Jag, CS & MP. Det blev Harry Potter, den nya filmen. Dyster, men bra. jag ska dock se den en gång till. Jag hängde inte med till 100% om jag ska vara riktigt ärlig! CS skulle jobba så hon lämnade oss i sticket redan vid 22.15 tiden ca. Efter en liten kort stund så begav sig MP också hemåt. Jag plockade undan och gjorde mig i ordning för sängen. Medan jag ligger i sängen och kikar på en film till (på datorn) så hör jag att det knackar på dörren, enkla knackningar. Jag väntade inte besök så jag blev livrädd. Jag ligger blickstilla. Håller andan och lyssnar extra noga efter fler knackningar. Inga fler.. Efter en tid så somnar jag igen, men vaknar ca kl 6.00 igen av att det knackar på dörren. Denna gången var det ännu läskigare.... Om det är någonting jag är så är det mörkrädd.

Jag somnade om till slut igen och steg sedan upp kl 9.00 tiden. Jag gjorde mig i ordning, letade efter min plånbok (i 30 min) och begav mig sedan vidare till konditoriet för att köpa frukostbullar med mig hem till M&M och Lillemannen (Patriks syster m familj). Lite frukost i magen, lek med Lillemannen och sedan var klockan redan 11.00 och min kropp strejkade. Trött? Det var bara förnamnet. Jag hade nog inte sovit så bra den natten som jag hade hoppats på. Men trots detta så stack jag till träningen kl 16.00 i alla fall. Och visst var jag trött alltid, det märktes på kroppen. Den orkade inte prestera överhuvudtaget! Men det är alltid mysigt att träffa folket på den träningen, man njuter!

Sedan körde jag hem till svärföräldrarna, lämnade bilen, mös ner i soffan en liten stund sedan var det dags för mig att CYKLA hem. Det gick bra! Sen deckade jag direkt när jag kom hem, dock i soffan. Vaknade kl 01.30 på natten och traskade in i sängen och sov som ett litet barn fram till kl 5.00.

Inga kommentarer: