tisdag, april 19

Ett nytt ryck!

Nu har jag fått ett nytt ryck. Jag vill se ett resultat snabbare. Jag vill gå ner i vikt ´& mått inför den fantastiska sommaren 2011.

Idag har jag gjort ett MATSCHEMA, veckovis. Jag ska nu i fortsättningen skärpa mig med maten. Jag ska äta 5 ggr/dag, små portioner och jag ska ovanpå det försöka bli av med mitt godisberoende (Wish me good luck!).

Eftersom min mage inte fungerar som jag vill, utan endast som den själv vill så har jag valt rätter efter det. Rätterna har jag hittat på nätet, tips från vänner, egna erfarenheter och lite grann från böcker.

Matschemat träder kraft nästa vecka, v 17. Jag kommer (ska försöka) lägga upp mitt schema och mina rätter här på bloggen, dels för min egen skull (dåligt minne) och för er som är lite nyfikna. Jag kan tänka mig att jag kommer få en och annan kommentar av mina vänner (nämner inga namn, hehe) och förhoppningsvis någon kommentar av min kära sambo. Det är ju faktiskt tack vare han att jag har blivit så driven som jag är just nu! TACK <3

I råga på allt så har jag dessutom fått med min kära mamma på denna idé. Jag tänkte att hon ska bli mitt projekt på samma gång, så att jag ser resultat på/hos andra också. Hon vill så gärna gå ner några kilon så nu ska vi se om detta hjälper!
- Men min lilla Mamma.... du måste komma igång med träningen också!!

Ha en trevlig dag! Jag önskade att det var måndag redan idag. (Var det verkligen jag som skrev det?!)

Inga kommentarer: