onsdag, mars 24

Thomas Pettersson

Ikväll ska jag och min underbara mamma kika på Thomas Pettersson live (givetvis!). Han ska uppträda på Ystadteatern kl 19.30 ikväll. Ni kan ju undra om jag längtar. Innan vi ska promenera dit har vi planerat att ta oss en liten matbit och ikväll hade jag tänkt låta min mamms bestämma plats. Det är ju trots allt hon som står för notan ikväll, fniss! Jag återkommer med ett nytt inlägg med information gällande föreställningen. Jag har en hel del vänner som har gett denna föreställning bra kritik, jag håller tummarna på det.
Jag är ett stort fan av Thomas. Hans farser, stand-up komedier mm är helt makalöst bra

På tal om komedi.. Jag såg repriser av Blåsningen häromdagen och såg ett avsnitt där Johan Glans medverkade. Jag finner inga ordentliga ord, men GUD VILKEN SKÖN SNUBBE han är! Han är ju helt underbar. Delen där ungen kommer fram och berättar att hans mamma är ett stort fan av honom OCH att hon dessutom tycker han var snygg, det är bra. "Tycker hon jag är snygg? Då får du minsann hälsa henne så gott, hon har bra smak". Tummen upp för Glans!

Funderar på om jag ska tjuva lite Ris a la Malta i kylen (min mormors hemmagjorde, det finns inget bättre). Men ack nej.. Hela tiden får jag påminna mig själv om att "Nej E, tänk på din kur som du påbörjade för någon dag sedan". Hur sjuttsingen ska jag klara detta?

Ciao

UPPDATERING


Nu har jag kommit hem från en mysig och otroligt rolig Thomas Pettersson. I 2 ½ timme satt vi med smile groparna upp till öronen, kramp i magen och en hel del tårar har fällts. En fantastisk stand-up komiker. Denna show rekommenderas starkt!

Nu är det soffläge till That '70s show, mina favortier!
Jag önskar er alla en sömnfull natt med massa häftiga drömmar.

Ciao

Inga kommentarer: