fredag, mars 26

Fredagskänsla

Nu är det äntligen fredag, visserligen snart slut, men fredagskänslan sitter kvar längre än förväntat. Underbart! Och ovanpå allt så hittar jag inte min internetdosa, men strunt i det. Det är ju fredag och DAGS att betala räkningar, men... strunt i det).

Idag: Steg upp kl 05:00, jobbat, hemma kl 18:00. Sedan bar det av till affären och investerade morgondagens ingredienser till den goda middagen, som faktiskt jag ska stå för. Vad det blir för rätt kan jag inte avslöja då det ska bli en liten suprise (och jag är inte helt hundra på om mina gäster verkligen läser min blogg). Så för säkerhet skull så avstår jag att berätta.

Imorgon kommer det fint folk hit, inte minst F.S, F.E, F.S's inneboende som är från UK och C.S. Min kära vän som jag delar lägenhet med kommer även närvara. Denna kväll kommer att bli en underbar kväll. "En kväll man sent kommer att glömma" som man brukar säga. Jag känner det på mig, Min magkänsla brukar aldrig svika mig.

Nu har jag precis kommit hem från en väldigt trevlig promenad med Mr P.L. En väldigt spontan promenad. Det är oftast det spontana grejorna som man uppskattar som mest. En främling som jag inte längre vill kalla för främling, kanske endast en liten mini-främling. Denna person träffade jag hos min grannes födelsedagsfest. Det var minsann en fest som heter duga. 15 killar och 3 tjejer (jag själv inräknad). Massa nya ansikten, och det är aldrig fel. Jag personligen tycker bara det är trevligt att träffa nytt folk. Senare på kvällen bar det ut, till ett av stadens uteställe. Ungefär i mitten av kvällen, ståendes på dansgolvet tillsammans med de bästa, är det någon som petar mig på fötterna. Kan ni gissa vem detta var? Jo, inte minst denna främling - P.L. En väldigt lustig filur, men kul :) Snart dags att kasta iväg ett sms! Mr P.L blev givetvis bjuden till imorgon, men det återstår och se om han dyker upp. Hade varit en tumme upp för det i så fall.

Imorgon är det dags för städning (igen). Städa och göra fint inför kvällen, det är så mysigt. Jag kan inte riktigt hjälpa det, men jag tycker det är rätt så mysigt att gå omkring och pyssla i lägenheten, speciellt när resultatet blir så bra (vilket det alltid blir) och inte minst när man får kredit för det. Jag kan nog med all sannolikhet konstatera att jag hade varit världens bästa hemmafru!

För närvarande spelas Tik Tok i högtalarna. Mummig låt!

Ciao

Inga kommentarer: