torsdag, november 3

Ledig dag 2

Nu är vi inne på min andra lediga dag! Idag känner jag mig.... gladare(?) faktiskt. Känner för tillfället inte några irritationer i kroppen. Eller jo, jag har gjort en tabbe idag! Jag köpte Cocoa Cola Zero istället för vanligt Coca Cola. Inte alls speciellt lyckat. Zero var inte alls god, om jag ska vara ärlig. Men det är mitt enda lilla "problem" hitintills.

Jag har ringt runt till resterande praktik platser som jag inte fick tag på igår. Totalt har jag nu pratat med ca 13 st och det ser fortfarande mörkt ut, men det är bara till att kämpa kämpa. Efter att jag har skuttat in i duschen, snyggat till mig lite grann så ska jag sedan ta lite porträtt bilder som jag kan använda mig av i mina CV. (Nej, jag har fortfarande inte fått iväg dom! Jag har skrivit klart, men ej skickat dom).

I morse väcktes jag av att mobilen låg och vibrerade, konstigare än vad den brukar. Det var dock inte så konstigt eftersom det var ett samtal som väntade på mig - min chef på Borett butiken. Hon behövde någon som hoppar in och jobbar 2 h idag (16:00-18:00), och eftersom man är student nu så tackar man och tar emot alla typer av pengar som man kan få tag på. Jag var dock lite skeptiskt till det först eftersom jag har en mega tenta imorgon som jag skulle behöva plugga (mer) till. Men att komma ifrån plugget 2 h, kan väl inte skada?

Och inte nog med det så kom jag nyss på att jag ska vara hos tandläkaren 18:20 ikväll.. Jag får cykla fort med andra ord :) Jag ser faktiskt fram emot att få gå till tandläkaren, jag känner mig så fräsch efteråt. Är det bara jag som faktiskt gillar tandläkaren?

Nej nu ska jag fortsätta med att plugga, dricka Cola Zero och förhoppningsvis ha tid över till att vika undan den förbaskade tvätthögen som ligger och väntar på mig! Disken är klar!

Puss på er, denna gråa dag!

Inga kommentarer: