torsdag, november 3

Irritationsmoment

Jag har hemtenta imorgon mellan 9:00-15:00. Jag sitter och repeterar för fulla muggar men blir hela tiden distraherad av "allt runt omkring" mig, ex Facebook, bloggar eller varför inte lite nätshopping?

Vi ska ha tenta i Excel - ett program som jag verkligen älskar, eftersom du kan göra så fruktansvärt mycket i det programmet (mycket mer än vad man tror, har jag fått lära mig). Det är invecklat, tankeverksamheten sätts på spel och jag kan inte mer än att älska det! Dock mindre roligt när man inte får grepp om vissa saker, då blir man lite låst.

Har jag nämnt att jag och P har börjat med "Mat & Ro" (samma sak som "Linas matkasse")? För att sammanfatta det lite extra flummigt så kan jag väl säga att jag hat-älskar det. Ena veckan kan innehålla väldigt god mat medan andra veckan kan innehålla sämre mat. Om man går och betalar 750 kr (för 4 pers) så ska det minsann vara rejäl och god mat! Ikväll var det god mat - hemmagjorda biffar, hemmagjord halvdan potatismos (med skal, uuuuunderbart gott), stekt kål och till detta en mysko men jäkligt god sås! Ikväll rullar jag efter den måltiden...

Jag är pigg men har ingen koncentration för tenta-plugg, för pigg för att kunna gå och lägga mig och sova och jag har alldeles för mycket dåligt samvete om jag skulle få för mig att lyfta röven från stolen innan jag har pluggat färdigt! Så, vad gör jag?

Usch... Den där tvätthögen ligger förresten fortfarande och tittar på mig! grr


Inga kommentarer: