onsdag, november 2

Ledig dag 1

Har sovit lite oroligt inatt, kan kanske bero på allt jag har drömt(?). Vaknade till sedan vid 7.30-tiden av att P skulle till jobb, en liten avskeds/morgon-puss. Under denna puss så hinner mina ögon vakna (alltså sluta se suddigt), analysera vad P har på sig och samt "snosa" han i halsen och lukta på hans underbara doft. Och under denna tiden så uppstår det miljoner av tankar. Varför är han så snygg? Varför klär han upp sig? Varför har han blivit så utseende fixerad? Varför har han köpt miljoner par skor som gör han till världens mest proper människa? Han ser mer och mer ut som en man för var dag som går. Han går till jobbet gratis(!!) trots att han är inte är hemma förrän kl 23.30 på kvällen..

Sedan somnar man om igen och då försvinner tankarna för stunden..

Nästa gång jag vaknar till så lägger jag inte ens en tanke på att Jag kanske har sovit tillräckligt länge nu att det är dags att stiga upp? Försöker somna om igen, men då säger samvetet Titta på klockan! Och visst har jag sovit tillräckligt
Jag hoppar upp, klär på mig de mysigaste myskläderna jag har (måste ju fira min lediga dag på något vis) och beger mig direkt in till arbetsrummet och påbörjar alla de där Måsten!
  1. Ringa min fd chef och få klart Arbetsgivarintyget på nytt, så att sedan min A-kassa kan bli nöjd någon gång.
  2. Skriva CV till mina praktikplatser som jag måste ta tag i att söka.
  3. Plugga!
  4. Luncha med MMS.
  5. Plugga!
  6. Städa, dammsuga och...
  7. PLUGGA!!
Om ni känner till ett företag som är i behov av lite extra (GRATIS) hjälp på ekonomiavd så hojta till på direkten. Det ser lite mörkt ut gällande mitt praktikplatsletande nämligen. TACK! :)

Inga kommentarer: