måndag, oktober 31

"För stunden"

Slut på ledigheten. Nu sitter man i skolan igen. Att ha extra dagar ledighet är ingen höjdare egentligen. Nog tusan är det underbart skönt för stunden, men nu när det är måndag igen så är det segare än segast!

Det har varit Excel sedan kl 9 i morse (en liten paus nu) till kl 16.00 idag. Inte speciellt långa dagar, men de känns som världens längsta eftersom det är så tröttsamt att sitta framför datorn non stop (lunch på 30 min). Nog är det intressant, men det tar på det lilla huvudet!

Ikväll är det träning som står på schemat, 19:45-21:45. Men innan dess så blir det en tur till IKEA med lilla mamsen. inte för att jag orkar det, men för att det är rätt mysigt faktiskt. Av någon konstig anledning så kopplar jag av när jag går i butiker som jag tycker om. (Inte speciellt ekonomiskt vill jag lova!).

Irritationen från lördagen har lagt sig för stunden. Jag orkar inte vara ovän! Jag orkar inte kivas! Jag orkar inte med de negativa vibbarna. Och visst är det dumt att "sopa det under mattan" eftersom jag vet om att irritationen kommer att uppstå om och om igen. Ibland är man för bekväm för stunden!

Nu är det dags att koncentrera sig igen på vad det är för ord som strömmar ur lärarens käft..

Inga kommentarer: