tisdag, januari 29

En ny start?

Freshing up!

Jag tänkte ge min blogg en ny chans. Jag har varit fruktansvärt dålig på att blogga, och vem säger att jag kommer bli bättre denna gången?

I hopp om att det finns någon liten krabat i denna konstiga värld som vill följa mig i mina gladaste och fantastiska stunder i mitt liv, men även de sämsta och lägsta dagar någonsin.. De kan peppa mig!

I dagsläget så kan man jämföra mitt liv med en Cirkus. Jag har inget fast hem. Jag har en "lärare" som säger till mig vad jag ska göra och "så är det", jag lär mig nya saker varje dag och jag försöker hela tiden komma på nya trick för att klara av varje utmaning på bästa sätt.

Mycket har hänt. Jag är inte längre bosatt i K staden utan har flyttat "hem" till H staden, där jag växte upp som liten. Jag är snart klar med mina studier, närmre bestämt den 14 Juni 2013. Jag kan inte förstå att tiden har gått så fort. Och än idag är jag lika orolig inför varje tenta som väntar mig. Jag kan dock glatt informera er om att min absolut sista tentamen är torsdagen den 7 feb. Med andra ord väldigt snart..

Vad har mer hänt? Jag antar att ni kommer ihåg den omtalade herr P i tidigare inlägg. Han existerar inte längre i mitt liv. Han är och förbli ett avslutat kapitel. Ni vet de där riktigt bra böckerna? De böcker som man inte kan släppa ifrån sig utan måste läsa ut den på samma dag eftersom den är så oerhört fängslande, intressant och spännande, men man blir så fruktansvärt besviken och så jädrans irriterad på bokens slut.. Mitt avslutade kapitel med herr P kan jämföras med de böckerna.

Idag är jag lycklig. Jag har det väldigt bra! Idag bor hos ett par bekanta till mig (vi kan kalla de J & S). Jag har aldrig blivit så omhändertagen som jag blir av dom. De är de mest omtänksamma människor jag känner.
Jag har egen bil som tar mig från destination A till B. Jag har fina vänner som står vid min sida. Jag har mina föräldrar som ställer upp i alla lägen, och som jag dessutom har bättre kontakt med efter omständigheterna.
Jag är tacksam!

Då det för tillfället är i tenta tider så kommer inte att lova när nästa inlägg dyker upp, utan det kommer när ni minst anar det.

Och med det säger jag Godnatt för idag!


Inga kommentarer: