måndag, januari 10

Måndag - 4

Idag var det måndag ja.. 4 dagar kvar!

Igår hade jag en rätt så bra dag må jag säga, trots lite sömn och att det var dagen då det största ångest inträffar. Jag sov någorlunda länge (ca 10:15). vaknade av ett en liten tönt ringde, glad som en lärka. Världens bästa sätt att vakna på! Min dag var gjord.

Jag gick upp, gick ut i vardagsrummet och satte på tv:n väldigt tyst och tryckte i mig lite grann av de nötter som stod på bordet, för att dämpa lite grann av hungern. Småtjattrade lite grann i telefon i väntan på att Monika skulle kvickna till lite grann. Efter ett tag kom en zombieliknande varelse ut ur sovrummet. Lite småsnack och sedan skulle hon bege sig till G för att plugga och jag hem till mig för att plocka undan och rensa inför Patriks hemfärd. Snyggt och fräscht ska det vara minsann, han ska få känna sig som en kung! Efter att allt står på plats och lägenheten nu luktar "rent" så tyckte jag det var dags att unna mig själv lite mys. Så jag tvättade bort sminket och begav mg sedan till Solariumet. Åh, vad skönt det är att sola nu när det är höst- och vintertid.

Efter 18,20 min i solariumet samt en lång och härlig välförtjänt dusch ringde jag en signal till Patriks föräldrar och frågade om jag fick komma på besök. Självklart! Min (andra) lilla ögonsten var där också så det blev mycket tjo och tjim. Härligt!

Fram mot 19:30 tiden kände jag fruktansvärt trött. Så det blev en tidig hemfärd och redan kl 22:30 låg jag i sängen redo för att slumra in och komma till drömmarnas värld.

Inga kommentarer: