tisdag, juli 6

En veckas vistelse på Öland

Förra veckan, v26, befann jag mig på Öland. Soliga ocg härliga Öland! Det var underbart. Beachvolley hela dagar och fest (i stort sett) varje kväll. Att komma hemifrån alla tråkigheter var guld värt för mig.

Jag har lärt mig en hel del beachvolley. För er som varken spelar inomhus volleyboll eller beachvolley så är det en rätt så stor skillnad på båda sporterna förutom målet. Tekniken är olika! Mina små ben får dessutom arbeta ännu hårdare i sanden än inomhus, det gillar vi. Med andra ord så kan jag erkänna att mina ben är en aning möra. Ett gott tecken på att musklerna ökar och att jag sedan kan hoppa högre inomhus. Oh yes, positiviteten är på rätt väg!

Problematiken här hemma är dessvärre fortfarande det samma. Jag ska ska dock bo hos PL denna veckan, vilket jag är evigt tacksam över. PL är mer än guld värd i lägen som dessa, bättre människa får man leta efter. Att han har orken att lyssna på mitt eviga tjat och gnällande.. Jag blir själv trött på det emellanåt. Förlåt, nu kommer det igen.

Igår fick "vi" ett mysigt och härligt besök, inte minst från lilla CS. (Att kunna säga "vi" känns så bra. Ett leende smyger fram så fort den formuleringen används). Hon bjöd på hembakta (missbildade) muffins, som var makalöst goda, och även lite glass till det. Mummigt! Då vi hade glömt att plocka undan glassen som stod framme så var synen mindre fin senare på kvällen då det var dags för att plocka undan. Glassen hade nämligen smält och även runnit ut över diskbänken. Hemmafru E var sedan i farten igen, hon trivs!!!


que sera

Inga kommentarer: